EGR VENTIL

Co je EGR ventil a k čemu vlastně slouží ?

Exhaust Gas Recycling je zařízení, které přivádí část výfukových plynů zpět do sání motoru.

Důvod je čistě ekologický. Na kysličníky dusíku z výfukových plynů NOX se lépe vážou další NOX vzniklé dalším spalováním.

 

Otázka odstranit nebo neodstranit EGR ?

Tady po určitých testech na motorech TDI jednoznačně vyplívá, že EGR je lepší zaslepit.

Jedinou výhodu EGR má při chladných období, kde prokazatelně teplota motoru byla na své provozní teplotě cca. od 60% času dřívě než ze zaslepeným EGR.

Pro ty kdo mají v autě nezávislé topení doporučuji EGR natvrdo zaslepit. Nezávislý příhřev se postará o dostatečné zahřátí motoru a je prakticky nezávislé na EGR.

Když zaslepíte EGR získáte čisté sání bez příměsy výfukových plynů, které v EGR po určitém čase dělají tzv. "špunt" - postupně se zmenšuje průřez sacího potrubí. Tím se snižuje množství nasávaného vzduchu do motoru a v extrémních případech pak může automobil začít padat i do nouzového režimu.

Potom nezbývalo nic jiného, než EGR ventil rozebrat a vyčistit.

Naše zkoušky říkají, že lepší je EGR ventil vyčistit a po zimním období ho softwarově zavřít. Tím se nepřepouští výfukové plyny zpět do sání a v zimním období ho nechat zase softwarově otevřít.

Různé záslepky nejsou tak komfortní řešení, jako SW zaslepení. Kdo si EGR zaslepil, tak ví, že v zimě má problém dostat motor do provozní teploty. Trvá to déle a zvyšuje se spotřeba o cca. 0,5L než s otevřeným EGR. V teplém období již žádný zásadní rozdíl nepoznáte.

Pozor, když zaslepíte EGR ventil mechanicky, doporučuji zavřít EGR i v mapách ECU, aby řídící jednotka neustále nepočítala se spalinami, které by měly proudit přes EGR ventil do sacího potrubí.

Návod na SW zaslepení najdete v sekci ECU